Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SL

Díky za připomínku. Do Velkých Karlovic jsem jezdil od dětství s rodiči na hotel Tatra. Později jsem tam jezdil jen tak na výlet na kole. Přes Rožnov, Prostřední Bečvu, Hutisko Solanec, Čarták sedlo do Karlovic (Podťaté) a zpět domů (~90km).

Čarták byla pro mě informace, že končí utrpení šlapání do kopce . První jarní jízda znamenala vždy potupné šlapání vedle kola (2x 100m pro odpočinek chabých svalů). Další jízdy už byly OK. Naopak brzdění z kopce bylo pro kolo utrpením.

Na kole jsme jednou jeli s dcerou i z Karlovic do Karolínky a potom po lesních cestách na Čarták a kupodivu jsme kola nesli jen 100m a zbytek byl průjezdný. Celé se to dá absolvovat bez navigace a map, stačí vidět kopec Soláň a snažit se udržet směr.

Zpět do Karlovic to bylo už snad bez jediného šlápnutí. Na Čartáku sedle je restaurace, kde jsme si dali ovocné knedlíky a čaj . Blízko restaurace roste Mateřídouška (výborná na uklidňující a uspávací čaj).

Díky za foto .

1 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, pane Látele, za vzpomínkový komentář na dobu, kdy jste s kamarády na kolech dělali výlety na Valašsku, do Velkých Karlovic a okolí. Stoupání na Solíá Vám sice dělala potíže, ale zvládl jste to, a měl jste z toho radost. I dne bývá u Hotelu Čarták plno kolařů, kteří se tam po namáhavé cestě občerstvují. (I těch, co mají moto-kola). A v restauraci stále nabízejí výbornou valašskou kyselici a borůvkové knedlíky). Manžel, Zlíňák, má obdobné vzpomínky jako Vy, jako kolař má s kamarády procestovaný celý. Já jsem na Valašsko jezdila jako dítě k babičce, a pak jako studentka kreslit krajinu, ale hlavně staré valašské dřevěnice. Těch bohužel stále ubývá, staví se sice nové, ale spíš jako na dovolenkové pobyty. Ještě jednou děkuji za zájem o můj blog, a srdečně Vás zdraví

1 0
možnosti
DR

Máte naprostou pravdu, je tam krásně. Před léty jsme tam vcelku pravidelně jezdívali na nyní již bývalé rekreační chatkové středisko Mora Moravia, kousek od Čartáku. A když jsme tam ještě navíc trefili houbovou sezónu, no škoda mluvit.

1 0
možnosti
Foto

Pane Rzsívale, děkuji za připomínku a pěknou vzpomínku. Také jsem si vzpomněla na jeden "úspěšný houbový" rok. Bylo bylo to kdysi na dětském táboře ve Zděchové. Teď jsem našla jen jednu houbu, holubinku vínovou, přímo u cestičky co vede na Soláň. Houby jsme nehledali.

0 0
možnosti
TG

Tak to musel být krásný výlet, panímMirko! S rodiči jsme sem jezdili opakovaně. Horní Bečva, u silnice hostinec Valaška. Hrozenkov.... tak Soláň znám, krásná krajina a v té době žádní turisté. Smutný byl jeden rok , kdy naše maminka skončila v nemocnici ve Vsetíně. Ale všechno dobře dopadlo.

Přeji Vám hezkou neděli.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, pane Tomáši, za krásnou vzpomínku i komentář. U nás, a nejen na Valašsku, je všude krásně, v Jeseníkách, na Vysočině, v Jizerských i v Orlických horách, ale i na Šumav, v Krko noších h, ale i dole na jižní Moravě mezi vinohrady a lány dozrávajícího obilí. Chybí nám jen kousek toho skutečného moře, tak lidé pospíchají o prázdninách a o dovolené k němu. Přeji Vám hezkou neděli. U nás už díkybohu to vedro polevilo, v noci byla velká bouřka a vzduch je po ránu svěží. Horka ráda nemám, a ani mi nedělají dobře. Ale ten výlet jsme zvládli když bylo horko. Naštěstí nahoře na Čartáku a na Soláni pofukovalo. Tentokrát jsme vynechali muzea a galerie - jak to Valašské muzeum v Karlovicích, tak i novější Zvonici na Solánií, kde jsou zastoupeni všichni slavní valašští malíři. Fr. Podše va, Antonín Sttrnadell, Alois Švajderka, Jan Kobzáň, Karel Hofman, a z těch mladších můj spolužák z UMPRUM Ilja Hartinger a ostatní. Ten žije nedaleko v Karolince. Mějte se hezky, pane Tomáši, a kreslete. Kreslení nesmíme vynechat, Vy ani já, to je naše ras dost. A Vy jste moc šikovný kreslíř i karikaturista, máte dobré nápady. Hezkou neděli Vám přeji.

1 0
možnosti
JR

J31a21n 18R29á52ž

26. 8. 2023 13:12

Výhled od vrcholu Soláně je opravdu kouzelný.

PS. Pro ty, kdo by považovali cca 250m cestu pěšinkou přes louku od asfaltky přímo k vrcholu za nějak obtížnou: Je mi 79, mám po chemoterapii a přesto mi "výstup" k lavičce na vrcholu žádné obtíže nepřinesl.

1 0
možnosti
Foto

Jste šikovný. My jsme již také "v letech". Manžel to zvládl dobře, jen já jsem se na konci výstupu k vrcholu Soláˇ, po to příkrém chodníčku vtrávě, u trochu zadýchala. Cestičkou by to bylo pohodlnější. Děkuji Vám za příspěvek - a zdravím.

0 0
možnosti
MP

Moc hezké. Připomněla jste mi drobnou kantátu Leoše Janáčka "Na Soláni Čarták":

https://youtu.be/welMFc9YrHc

1 0
možnosti
Foto

Pane Miroslave, děkuji za nahlédnutí a za poznámku. Tu zajímavou hudební skladbu od L. Janáčka neznám... Budu po ní pátrat. A vít, co to znamená Čartát? Dříve na tom místě na Soláni prý stávala celnice a policejní strážnice, tzv. "čárta". Když ji zbourali a namísto ní postavili hospodu, místní ji nazvali Čarták". Je tam v těch místech všude kolem spousta dřevěných soch. Na Valašsku je hodně řezbářů.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, paní Nykodýmová, za nahlédnutí.

0 0
možnosti
JZ

Zasloužená estetická karma

2 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, pane Zieglere, za pochvalu.

0 0
možnosti
VF

Věřím, i minule jsem Vám věřila.

1 0
možnosti
Foto

Paní Veroniko, děkuji za zastavení. Zdravím.

0 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,21
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik