Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Moje curriculum vitae

Přiznám se, že k napsání tohoto článku mě inspiroval článek blogerky Jany Slaninové,  její  životní a  pracovní peripetie  týkající se její  přípravy na zaměstnání a posléze i   jejího praktického uplatnění v životě.. 

 

Já  měla  vlastně v životě štěstí. Od mládí jsem stále kreslila a malovala -  vzpomínám si, že jako dítě jsem si vystřihovala obrázky z novin a časopisů  a nalepovala si je do sešitu. Tenkrát  to byly hlavně kresby našich českých malířů  Mikoláše  Alše a Josefa  Mánesa. Po ukončení základní  devítileté školy jsem se na brněnskou  uměleckoprůmyslovou  školu  dostala hned po úspěšných talentových zkouškách. 

Po maturitě bych ráda pokračovala ve studiu  na vysoké Umprum,  ale dostat se tam bylo naprosto beznadějné. V republice byly tehdy pouze tři vysoké školy tohoto zaměření - v Praze, Brně a Bratislavě, ročně se tam přijímal jen omezený počet žáků  - a přednost měly děti  těch "privilegovaných,"  anebo  děti našich známých umělců. Možná  bych se tam dostala až po letech, po několika opakovaných přijímacích zkouškách - to by bylo moc nadlouho, a proto  jsem se o  to  (i na radu učitelů)  ani nepokusila - a nastoupila do zaměstnání. Nejdřív to bylo na umístěnku do zlínského Domu pionýrů a mládeže  jako vedoucí kroužků výtvarné výchovy. Tato práce s dětmi mě bavila, ale prostředí tam bylo silně zpolitizováno, což mě otravovalo... A pak, tato činnost mi neskýtala žádnou perspektivu vývoje - leda si udělat pedagogickou nadstavbu  a  pokračovat jako učitelka - a to mě vůbec nelákalo. Našla jsem si  tedy jinou práci, pak jsem se v jednadvaceti  vdala  a  záhy se mi narodily dvě děti. 

Po ukončení krátké mateřské dovolené jsem pokračovala jako grafička v Krátkém filmu Praha, studia Zlín (Gottwaldov - Kudlov). Tam jsem pracovala přes  dva roky, líbilo se mi tam, ale tuto práci jsem  musila bohužel opustit. Manžel započal řádné studium na VUT v Bratislavě a já jako živitelka rodiny jsem byla nucena  najít si práci ve městě, abych mohla vodit děti do jeslí, a později školky.  V jednom větším zlínském  propagačním podniku  jsem si našla práci návrhářky reklamních  poutačů, a po jeho reorganizaci jsem dokonce po nějaký čas pracovala  jako  aranžérka a  návrhářka  potravinářských výloh. Nevadilo mi to, naučila jsem se dalšímu řemeslu - a  mezi aranžéry byla legrace... Vyhrávali jsme různé soutěže - bylo  to  tam v mladém kolektivu docela prima.   

Pak jsem měla konečně štěstí, po jakémsi konkurzu jsem získala místo designerky,  průmyslové návrhářky, ve velkém  průmyslovém závodě, v podniku  na zpracování plastů.  A moje činnost?  Finální úprava výrobků - potisky válcovaných materiálů, (folií PVC) a podlahovin, nafukovacích  hraček a obalovin - tašek. Pracovala jsem tam po dobu 17 let,  až do odchodu do důchodu (tehdy v 55 letech). Pak jsem  ještě deset let podnikala  samostatně doma, jako OSVČ  - obor užitá grafika.  

Po dobu  mého  tzv. produktivního života jsem vystřídala několik  podniků, ale nikdy jsem toho nelitovala. Bylo to stále v oboru, a vždy jsem se  tam  naučila  i  něco navíc. Měla jsem štěstí, pro mne byla  moje práce  vždycky  koníčkem  a  zálibou.

A kreslím i teď, stále mě to baví, stále se mám co učit. Dnes, kdy jsem již doma, mě kupodivu kromě toho kreslení baví i  jiné práce, které mě dřív  spíš nudily. Dokonce i  pečení a vaření… Mám teď víc času, zkouším  různé recepty z internetu  a  podobně. A naše rodina, která se utěšeně rozrůstá, to vítá. Víte, ono někdy ani  nezáleží  jakou práci děláte, ale na tom, jestli v té  práci najdete skutečné zalíbení. 

 

Chorvatsko3
Podzim
Kukuřice
Mirek
Astry
Vrány
Potisk na nafukovacím kole z PVC
Detail, Budulínek
Rybička
Ilustrace
Vánoční výloha2
Vyprávěnky
Tužkou, perem, akvarelem.
Tužkou, perem, akvarelem

 

Autor: Mirka Pantlíková | pátek 30.11.2018 19:19 | karma článku: 21,47 | přečteno: 772x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Vzpomínka na brněnský majálesový průvod 1955

Na studentská léta, která jsem strávila v brněnské Vyšší škole uměleckého průmyslu, která se později až do dnešních dnů dočkala několikerého přejmenování“ se nedá zapomenout.

2.5.2024 v 14:48 | Karma: 10,77 | Přečteno: 145x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,49 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 890x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,23 | Přečteno: 692x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 333
  • Celková karma 19,95
  • Průměrná čtenost 717x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik