Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

„Humorný“ zážitek z doby dávno minulé

V té době, na kterou dnes tak  neradi vzpomínáme, jsem  byla  kdysi  jako průmyslová návrhářka  služebně vyslána  do Lipska na Mezinárodní veletrh spotřebního zboží. 

Vedení naší továrny na zpracování plastů nás  tam  vyslalo tři pracovníky, dva jsme byli nestraníci, a  jedna  z nás byla "hlídací" soudružka, a dost protivná...

Prošla jsem si výstavní pavilony  i obchodní domy,  a v jednom z nich jsem si ze svých velmi skromných finančních prostředků, nevelké sumy vyměněných východoněmeckých marek, koupila kuchyňský ruční šlehač,  pilník na ztvrdlé paty, který u nás  nebyl k mání, a dvě bavlněné látky, asi tak dva a půl metru dlouhé. Jedna z nich byla pěkně barevně károvaná, mínila jsem, že by se hodila  na halenku k riflím naší čtrnáctileté dceři, druhá  byla  béžová kanava na vyšívání. Ubytováni jsme měli zajištěno  ve studentských kolejích, v té době opuštěných..Před odjezdem jsem si celní prohlášení vyplňovala ve studentském pokojíku u malého kovového stolku.

Představte si ale tu hrůzu, když jsem až ve vlaku zjistila, že to celní prohlášení nemám,  že jsem ho asi v těch kolejích zapomněla.  Možná mi tam spadlo pod stůl a já si toho nevšimla, nevím... Trnula jsem hrůzou, jak to na hranicích těm německým celníkům vysvětlím. Když tam ale rychlík zastavil, oni přišli - a vypadali velmi přísně,  zvláště jedna starší  celnice ve stejnokroji, kufr nenařídili vysypat mně, ale té  "hlídací" soudružce, co měla lehátko dole pode mnou.. A pak  s ní  něco dlouze sepisovali.  Mně jen pokynuli a slušně mě pozdravili. To byla úleva...

Dnes to vypadá směšně, ale pro mne to byl možná jeden z těch nejhorších zážitků z doby tzv. totality. Vylekaná jsem byla i proto, že když jsme do NDR jeli, byla jsem svědkem, jak z rychlíku na hranicích policie vysadila  dva mírně „ovíněné“  pasažéry z Ostravy, kteří neměli celní prohlášení v pořádku. Ještě dnes si pamatuji na jejich slova.

Celník: „Pánové, předložte celní prohlášení!“

Jeden s pasažérů: „Chcete jedno, nebo obě dvě?“

Celník: „Vy máte dvě? Tak si okamžitě vystupte!“

Jeden z těch pasažérů se rozkazu vzpouzel, druhý se ho zastával, a tak  musili vystoupit oba dva. Nakonec to ale  asi dobře dopadlo a do Lipska  přijeli dalším vlakem,  protože jsem je při zpáteční cestě viděla  sedět v rychlíku.

Tož tak... I takové „humorné“ situace jsme tehdy zažívali na hranicích.  Nepřeji  vám  to...

Autor: Mirka Pantlíková | neděle 2.9.2018 18:37 | karma článku: 23,21 | přečteno: 973x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Vzpomínka na brněnský majálesový průvod 1955

Na studentská léta, která jsem strávila v brněnské Vyšší škole uměleckého průmyslu, která se později až do dnešních dnů dočkala několikerého přejmenování“, se nedá zapomenout.

2.5.2024 v 14:48 | Karma: 13,84 | Přečteno: 224x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,49 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 892x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,23 | Přečteno: 692x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 554x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Al-Džazíra končí v Izraeli, rozhodla vláda. Televize se chce bránit

5. května 2024  13:28,  aktualizováno  16:20

Izraelská vláda v neděli jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra...

To je antisemitská i Bible? Část republikánů odmítá zákon na ochranu Židů

5. května 2024  15:58

Americká Sněmovna reprezentantů velkou většinou schválila návrh zákona zaměřeného proti...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  15:52

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Policie obvinila řidiče kamionu za smrtelnou nehodu na D1, hrozí mu až šest let

5. května 2024  15:47

Karvinští kriminalisté obvinili litevského řidiče kamionu, který v sobotu narazil do osobního auta...

  • Počet článků 333
  • Celková karma 20,56
  • Průměrná čtenost 717x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik