Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pane Miroslave. "svatobořické opice" jsou vlastně taková tři sta let stará kuriozita obce Svatobořic. Pískovcové hlavy, busty, se dvěma tvářemi,

obdoba římského boha Januse), které kdysi zdobily sloupky na bráně do někdejšího pánského dvora. Dvůr zabralo později JZD, bána byla rozšířena, busty přemístěny jinam. Tam chátraly, ale nakonec je jeden sochař úspěšně opravil Svatobořské opice jsou posměšný název, která se mezi lidmi vžil. I v mých rodných N... se například říkávalo: "Netvař se tak (blbě) jako svatobořská opice. Více na webu:

Svatoborské opice staré stovky let jsou zachráněny - Hodonínský deník (denik.cz)

Dobrou noc. ;-)R^

1 0
možnosti

Děkuji moc za vyčerpávající informaci, paní Mirko. Já jsem tam byl pouze jednou, když jsem dědu vezl na výročí kyjovského gymnázia, kde on před válkou maturoval :-).

1 0
možnosti

R^V Tak to jste krajankou mého tchána, on byl ze Svatobořic :-).

1 0
možnosti
Foto

Ano, máte, pane Miroslave, pravdu, Svatobořice jsou také blízko Kyjova. A víte, co jsou to "svatubořské opice?"8-o

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, ane Tomáši. Násedlovice jsou moje rodná obec, tam jsem strávila své dětství - i mládí. R^V

1 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, pane Juro. ;-)R^

1 0
možnosti

J28a16n 96Z63i97e66g29l48e48r

15. 11. 2022 17:48

Krásné a zasloužená karma :-)R^

2 0
možnosti
Foto

Děky za nakouknutí i za pochvalu, pane Zieglere. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Zaujímavé a krásne fototografie k tomu.R^V

2 0
možnosti
Foto

Někdy se fotografie povedou. Díky, paní Melišková, za Váš zájem o můj blog. :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 331
  • Celková karma 23,40
  • Průměrná čtenost 721x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik