Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vy jste mě potěšilaVR^R^R^. Nejenom krásné fotky, ale i písničky jsem si poslechla od začátku do konce. NádheraR^R^R^

0 0
možnosti
Foto

Děkuji, paní Ivano. Srdečně Vás zdravím. :-)V

1 0
možnosti

Zdravím, paní Pantlíková, do sousedství!:-) Skanzen v Rožnově, to je klenot naší kultury a jedno z nejatraktivnějších míst nejen u nás na Moravě a Čechách, ale i za hranicemi. Já k tomuto místu mám velmi silný vztah z mnoha důvodů a byl jsem tam za svůj život mnohokrát.

Možná také proto, že jsem se s podobným zemědělským nářadím, ale i způsobem života, setkal v době svého dětství a poznal to všechno "sám na sobě". A řeknu vám, nebyla to zdaleka taková idylka, jako v těch upravených chaloupkách a staveních, neřkuli na polích, které jsou také součástí expozice. Někdy si říkám, jestli by to nechtělo trochu toho "tvrdého naturalismu" alespoň v jedné chalupě, aby si tu dobu lidi moc neidealizovali. Aby v některé z těch chaloupek byla ve chlívku, jen přes chodbičku, s jedním společným vchodem, ta kozička a slepičky. A hnůj kousek od vchodu, ale ten opravdový, který tam ležel na hnojišti třeba i více než půl roku, v létě se spoustou much a "vůní domova". A aby se tam někde mohlo těch sedm, deset lidí někam na lavice a na zem poskládat třeba na hodinku a pohodlně si poležet na tvrdém... To nemluvím o praktické zkušenosti, tak alespoň na dvě hodinky, někde na políčku s motykou, kosou, nebo hráběmi, při skládání sena, o sečení "lepákem" a odbírání obilí "kosákem" ve žňa, ani nemluvě.;-D;-D

1 0
možnosti
Foto

Pane Jurčáku, věřte mi, že já to rozhodně idealisticky nevidím. Můj otec (*1908) pocházel z Halenkova u Vsetína a když nám vyprávěl o svém dětství a mládí málem by tomu někdo uvěřil. Už ve 12 letech sloužil u sedláka. (Nejhorší to bylo prý v době krize). Jeho rodina- 8 dětí, dřevěnica, před ní louka, na ní pár oveček, dvě krávy ve chlívku. Kus pole, na něm víc samé kámen. Když vykopávali brambory, vedle stály dva koše. Do jednoho házeli brambory, do druhého kamení. Vím to, viděla jsem to na vlastní oči, jezdívala jsem tam ke stařence ještě jako studentka (a také kresli) v 60. letech. Práce pro muže tam ve 2 30, letech ještě nebyla žádná, leda na pile nebo ve sklárně. Otec si musel najít práci až v Moravské Ostravě. To, že se přiženil na Jižní Moravu a maminka zdědila 5 měřic úrodné půdy a, pak si koupili chalupu s vinohradem, považoval za velkou výhru. Ale i když měl tatínek chudobné dětství, Valašsko mu zůstalo navždycky v jeho srdci, do vysokého věku se tam rád vracel. Já si ho i ho také zamilovala. Po maturitě jsem získala zaměstnání ve Zlíně, byla jsem to tam mám blízko. ;-) Ten valašský skanzen je samozřejmě i tak troch pro turisty, ale nezdá se mi, že by to tam bylo s tou atraktivností přeháněno. Je to krásné místo, kde se stále ráda vracím - a ne jen já. Jsem vděčna všem těm, kteří se o Valašský skanzen v Rožnově p. R. zasloužili. Byl mezi nimi i můj učiitel z brněnské UMPRUMKY profesor Karel Langer. Ve Valašském Slavíně má pomník. Díky, pane Jurčáku,za váč pravdivý komentář... :-)V

0 0
možnosti
Foto

Mirko, to je moje srdcovka, však víš. Nádhera a moc ti děkujuVR^

2 0
možnosti
Foto

Jitko díky - zdravím a a přeji Ti krásný slunečný den. R^V

1 0
možnosti
Foto

Paní Mirko, do Rožnova jsem jezdil zamlada rok co rok na cyklistické závody, teď se tam vracím s dětmi. Naposledy loni a Dřevěné městečko, Valašskou dědinu a Mlýnskou dolinu nemůžeme vynechat. R^

2 0
možnosti
Foto

Na Valašsko jezdíme často, na Pustevny, do Rožnova p. R. nebo do v Velkých Karlovic, tam je také Valašské muzeum s galerií obrazů. A zároveň zajedeme i na Čarták ( hospoda a galerie Zvonice) a odtud si vždycky vyšlápneme si na blízký kopec Soláň. To není od Čartáku daleko. Děkuji Vám, pne Davide, za příspěvek. Výlet na Valašsko mě ještě nikdy nezklamal. Já s manželem tam jezdíme hlavně na jaře, v létě a na podzim, naši vnuci s s dětmi tam jezdí i v zimě lyžovat. Hezký slunečný den Vám přeji. :-)R^

1 0
možnosti

Velmi hezké místo, také to tam mám rád. R^

1 0
možnosti
Foto

Já také, pane Nožičko. . Proto se tam stále vracím.

0 0
možnosti
Foto

R^Krasne misto, rad se tam vracim:-)

1 0
možnosti
Foto

A na jaře je tam nejkrásněji. Zdravím, Honzo. ;-)R^

1 0
možnosti

Magické krásné místo!R^R^R^

0 0
možnosti
Foto

Pro mne nejen magické, osudové. Na Valašsku se narodil můj otec, mám tam kořeny. Zdravím Vás , pane Juro. Dobrý večer. :-PR^

0 0
možnosti
Foto

Je tam krásně. Nejlepší jsou vánoční trhy přímo ve skanzenu. Čerti a horká medovina :-)

1 0
možnosti
Foto

V létě je tam ale nejvíc různých akcí, hlavně folklórních, s vystoupením lidových cimbálových muzik a tanečních souborů. Děkuji Vám, pane Buriane, za zájem o můj blog. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,21
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik