Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já jsem, paní Ivanko, také dst na maso. a proto je v bílzkém řeznictví s gustem nakupuji. Všimla si toho i jedna prodavačka - prý "Vy určitě máte ráda maso - a ráda z něj vaříte - to se pozná". Svatá pravda. Když u nás v komoře visely po zabjiačce šrůtky uzeného, všichni věděli, že ty ořezané místa byla moje práce). Ale pečivo mám také ráda, ale to domácí, sama dost peču. Naše maminka byla výborná kuchařka a my, 3 dcery, jsme ji musili v kuchyni pomáhat. A tak jsme se to naučili od ní... Díky za zájem o můj blog. Srdečně Vás zdravím. :-PR^

1 0
možnosti

I85v10a55n96a 64L28a72n36c81e

23. 9. 2019 14:35

Také vás moc zdravím. Věřím, že i moje maminka získala lásku k masu, jak se u nás zabíjela prasata. Maso nakládalo, udilo, jak z maminčiny strany, tak u mého tatínka. Já ty znalosti nemám, za to můj syn umí maso pojmenovat a říct z čeho se co dělá. Vepřové nebo hovězí. Také jsem musela pomáhat v kuchyni už jako holka, škrábat brambory, strouhat brambory apod. A hlavně mýt nádobí.;-D

1 0
možnosti

I95v32a38n47a 22L51a56n90c96e

23. 9. 2019 12:57

I moje maminka "běhá" k řezníkovi, protože v Bille maso nestojí za nic. Až se jí podařilo u toho řezníka zakopnout o schod a měla s nohou polízanici na několik měsíců. Noha už je lepší a tak opět k řezníkovi: Nezapomen na schůdek, maminko, je takový schovaný... Sledovat ji s jakým nadšením a profesionalitou si kupuje maso... Já jsem nikdy takovou lásku k masu nezískala, já raději ty koláčky....R^R^R^

0 0
možnosti
Foto

Díky, p. Arnolde, za nakouknutí, potěšilo... ;-)R^

0 0
možnosti

R^ Hezké čtení. Maso také nakupujeme u soukromého řezníka... Je to oproti supermarketů opravdu rozdíl.

S babičkou mám spojené výborné palačinky s džemem, a voňavou bílou kávu. Snad z cikorky..., nevím.... Ale tu vůni cítím v paměti i po téměř 30 letech....

:-) A moc pěkná kresba...

1 0
možnosti
Foto

Díky, pane Tomáši, potěšilo mě, že jsem u Vás vyvolala hezké vzpomínky na Vaši babičku. (U nás, na Slovácku se říkalo stařenka - stařeček - a tady na Valašsku stařenka - staříček...) Palačinky dělávám, ale raději kynuté lívance. Zdavím Vás. ;-)V

1 0
možnosti
Foto

Mirečko, moc pěkné!!! R^ A ještě mi to vyvolalo vzpomínky na moji babičku a její kuchyňské zázraky pečené v a na kamnech, do kterých se přikládalo.R^

0 0
možnosti
Foto

Zdeni, na kamnech přesňáky (bramborové placka (dělávám t je také - když mi zbudou uvařené brambory, ale na pánvi) - a belíšky - ty se smaží na pánvi málo tuku). maminka je pekla přímo na sporáku. Díky za poznámku. ;-)R^

0 0
možnosti
Foto

Ne každý byl obdařen uměním vařit.

Někomu stačí se jen nějak najíst a přežít. Je to sice děsivé, ale je to tak. U tchána jsou sousedi co vaří 5 jídel celý život a bába argumentuje tím, že ten její by to nejedl. Jasně že jedl, ale bába nic neumí.

0 0
možnosti
Foto

argumentuje tím, že by nic jiného nejedl

0 0
možnosti
Foto

;-(Dala bych si babiččinu bramboračku... lívance... vdolky z plotny... Ale olej do koláčků??? Tam jedině máslo. A tvaroh dovnitř i nahoru.;-)

0 0
možnosti
Foto

Na Slovácku tvaroh vždycky jen dovnitř - a nahoru posýpátko, a někdy pod něj troška povidel, aby se na koláčku udrželo. a nesjelo dolů. .. Těm maminčiným "božíhodovým" koláčům jsme říkali koláčky ňam-ňam... :-P

2 0
možnosti
Foto

R^Moc hezke cteni, Mirko, uz jsem dostal hlad:-)

0 0
možnosti
Foto

Kdybyste nebyl tak zdaleka, pozvala bych Vás, Jeníku, na koláčky... Možná by Vám chutnaly...:-P

1 0
možnosti
Foto

Mirko, krásná člověčina, díky;-)R^

1 0
možnosti
Foto

To proto, Jitko, že je ten rozhovor autentický.. Díky za nakouknutí... VR^

0 0
možnosti
Foto

J80a25n 20Š82i41k

22. 9. 2019 18:54

Nad babičky není :-) R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,09
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik