Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vzkaz pro p.Kláru Trnkovou:. Ten psík dole na fotografii je tzv. "naháč". (bříško nemá porostlé srstí) - a rasa je prý ˇčínský chocholatý pes.". (Tak mi pravila moje sestra, jeho majitelka). Zdravím. ;-)

0 0
možnosti

Shodou okolností sem asi v té samé době jako Vy pobýval na Kyjovsku také a dokonce ne moc daleko od Násedlovic. Já sem to tam měl ale asi trošku dál než Vy. Napřed letadlem do Prahy, pak vlakem do Brna, dale přestoupit na vlak do Kyjova a pak mě zavezli kamarádi do vesnice, kde sem na kyjovsku vyrůstal. Navštívili sme i vinice, ale tam si na špatnou úrodu kupodivu moc nestěžovali, až na to, že bobule po prvních deštích na začátku září začaly praskat. Taky naříkali na špačky, ale to už je stará bolest, vzpomínám si, jak sme v první polovině padesátých let jezdili do vinohradů někdy po polovině srpna plašit špačky.

1 0
možnosti
Foto

Pane Pospíšile, díky za poznámku, zdravím Vás, krajane.;-) V Násedlovicích se jedná o vinohrady v Novinkách, které leží na svahu strmého kopce Stará hora. Je to jižní svah a je velmi suchý, ale pokud občas zaprší, vinohradům se tam daří dobře. (Letos ne). Jo - a zajímavost. Navrchu u hřbitova má někdo z vesničanů větší vinohrad - a když tam jste, slyšíte často takové divné ptačí zvuky krákání) , a na můj dotaz co to je, mi sdělili, že tam má prý eden strejda v kleci nějakého většího ptačího dravce, možná poštolka, káně lesní, nebo něco podobného, ti špačci se toho zvuku dravce bojí, a proto se vinohradu vyhýbají. Hejna špačků se plaší alobalovými třepetalkami, někdy i střílením do vzduchu, a různým jiným rachotem, ale moc to bohužel nepomáhá.... Rv

1 0
možnosti

Neměla jste tu tento blog už před několika dny? Mám dojem, že jsem jej už četla.

3 0
možnosti
Foto

Taky jsem měl ten pocit...

1 0
možnosti
Foto

Pěkná zpráva z jihomoravské vesničky. R^

Nějak jsem si při ní vzpomněl, jak jsme kdysi dávno bydleli v Chorvatsku na privátě u rodiny, která měla vinohrad ve strmém svahu nad obcí. Byly to takové kamenné terasy. Denně nosili na zádech ve speciálně upravených krosnách nahoru do vinohradu vodu a zalévali jednotlivé hlavy.

1 0
možnosti
Foto

Náš švagr, který tam dojíždí z Hodonína opečovávat vinohrad po dědečkovi (fotografie), se tam letos pořádně nadřel. A výsledek nijak zvláštní. I když vína na domácí potřebu ) bude mít dost. Pamatujeme ale na lepší časy. Díky za poznámku. R^;-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 333
  • Celková karma 20,68
  • Průměrná čtenost 717x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik