Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mirko, moc děkuju za krásný výlet do mých milovaných místR^Vten búček mi připomněl písničku i mé taneční zážitky v souboru "Jasénka", který podomácku založila naše maminka. U nás doma se nacvičovalo, zpívalo, mimo jiné i písnička ..."Uťal búčka u potůčka, nedoťal ho, namluvil si švarné děvče, nedostal ho".....tenkrát mi bylo šest let, ale ty vzpomínky jsou stále živé, díky;-)

1 0
možnosti
Foto

Jitko, děkuji Ti za reakci na můj článek a za pěknou vzpomínku. Potěšilo mě, že máš takový pěkný vztah k valašským písničkám. Jasénka s jeho primášem Z. Kašparem byl výborný folklorní valašský soubor. Nevím, kdo ho vede dnes, a jestli ještě existuje. (Doufám, že ano). Tu písničku "uťal búčka u potůčka" " znám, často jsem ji zpívala. A tu "Ej búčky, búčky, zelené bůčky..." často zpívala i Jarmila Šuláková." znám, často. Měla jsem známé ve valašských souborech, vedoucí Jirka Tesaeur, co vedl brněnský soubor Javorník, byl můj spolužák, mám známého, který působil ve valašskémm souboru Rusava. Moje rodná obec je N... na Slovácku, ale tatínek pocházel z Valašska (od Vsetína), vždycky mě to tam táhlo. A teď to tam mámeze Zlína blízko, často tam jezdíme. Přeji Ti pěkný víkend, sobotu i neděli.

1 0
možnosti
Foto

Díky, paní Líbo, za zájem o moje výlety. To Valašsko máme blízko, tak 50 kilometrů Ale ještě se mi neomrzelo. Nejhezčí je na jaře a na podzim, když kvetou půpavy.:-)

1 0
možnosti
Foto

R^krásný výlet-ještě že jste dodatečně vysvětlila ty bůčky-já si lámala hlavu :-)

1 0
možnosti
Foto

Poznámka pro ty, kteří by snad náhodou nevědělií co jsou to bůčky... (Travnaté palouky, stráně, kopečky). Z valašské písně "Ej búčky, búčky, zelené búčky, kdo vás kosit bude? Synek malučký..." atd... :-)

1 0
možnosti
Foto

A ještě si vzpomínám na písničku" Ej stála búčka, zdála sa malučká, měla očička jako křišťál...";-)

0 0
možnosti
Foto

Díky, pane Jaroslave, za nahlédnutí... ;-)R^

0 0
možnosti
Foto

To je, a to je ještě ve Velkých Karlovicích Muzeum v přírodě (dřevěné sochy). Valašské muzeum - a na Kyčerce dobrá koliba. Típ na nedělní výlet, Davide...R^;-)

1 0
možnosti

D68a41v26i55d 87V19l94k

4. 5. 2018 18:32

Ej tam je krásně.

1 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,15
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik