Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Ano, to jsou oni. Také můj děda vystoupil z církve a odhlásil dcery z náboženství. Poté, co nejmladší dcera (zemřela na žáškrt) byla pohřbena kdysi na okraji hřbitova bez "svátosti", protože rodiče neměli na poplatek faráři.

Ano, to jsou oni. Slíbí, že restituce ukončí majetkové probléme - a pak se soudí o dřevo, vytěžené kdysi z navrácených lesů.

Ano, to jsou oni. Když omylem dostanou přístavbu Národního divadla (Voršilky cca 1991), nevrátí ji. Rychle prodají. A primus český (Vlk) se diví, proč by měli vracet.

Ano, to jsou oni. Nabádají k pomoci chudým přímo v zemích, odkud se k nám řítí. Slyšeli či četli jste, že by nějak výrazně pomáhali sami? Snad jen Písmem svatým.

Pokrytectví a mamone, máš mnoho jmen. Jedním z nich je Katolická církev (pozor: nikoliv katolíci obecně!).

0 0
možnosti
Foto

Ano, pane Vladimíre, neradi o tom slyší, ale za ten nezájem o církve si mohou sami... Často tu lásku k Bohu, ale hlavně k bližním, vyjadřují víc slovy než činy... (A někdy ani těmi). Bohužel... (Můj článek ale není kritikou na dnešní stav katolické církve. Příliš se o to nezajímám... Díky za poznámku. :-/

0 0
možnosti
Foto

Mirko, krutá vzpomínka. Nedivím se, že se zapsala nadobro v duších všech.:-( Tobě, Mirko, díky za připomenutíR^

0 0
možnosti
Foto

Ano,Jitko, je to tak. I slovem lze člověku velmi ublížit... A nezáleží na tom, kdo je pronese... Díky za zastavení. :-)

1 0
možnosti
Foto

Člověk by měl umět volit slova... Díky za připomínku, paní Kláro... :-(

0 0
možnosti
Foto

R^Připomněla jste mi historku z trochu jiného soudku, a trochu pozdější doby. Byla to záležitost, se kterou se moje babička nikdy nesrovnala. Když zemřel děda v roce 1979, měl pohřeb v kostele. Obřad sloužil "půjčený" farář, a okomentoval skutečnost, že žádné z jejich tří dětí nechodí do kostela. Od smrti "jejich" faráře v roce 1992 nebyla v kostele ani babička...

0 0
možnosti
Foto

To, co jsem zde napsala, je pravda. Já si příběhy vymýšlet neumím, a ani neumím.... Nejsem spisovatelka, ani jí být nechci. Dobří ldé určitě existují všude, ale někteří to mají v pracovní náplni. Napsala jsem vzpomínku z doby dávno minulé - nemělo by se zapomínat... Díky za zájem o můj blog, paní Věro.:-)

0 0
možnosti
Foto

Opr.:... Já si příběhy vymýšlet neumím... Nejsem spisovatelka, ani jí být nechci. Díky. ;-)

0 0
možnosti
VF

Úplně zřetelně jsem zaslechla slova mého tatínka (1913-1983). Ten také viděl starou sedřenou stařenku, jak jí farář z výše svého "majestátu" nastrčil ruku k políbení. Otec se hodně rozzlobil. Nenadával, ale neměl jediné dobré slovo pro takzvané hlasatele slova Božího a skutků opačných. Jak já Vám rozumím.R^

1 0
možnosti
Foto

Ano, je tto paradoxní, ale máte pravdu. A je to tak dobře... Díky za reakci. :-) R^

0 0
možnosti
Foto

J76a93k88u88b 82R67o52t85h

17. 9. 2017 19:05

Paní Pantlíková, jednu radu - prosím, pod každým příspěvkem je tlačítko Reagovat a tam se pak napíše reakce na jednotlivé diskusní příspěvky.

0 0
možnosti
AR

Dnes vztahy mezi evangelíky a katolíky jsou zcela jiné než byly před a po 1. válce. Velmi o odstranění jejich nesrovnalostí a nalezení cesty ke smíření se paradoxně nejvíce zasloužili komunisté v době svého vládnutí u nás. K témuž došlo i v ostatních zemích kde vládli oni.:-)

3 0
možnosti
Foto

J79a12k41u15b 57R64o33t16h

17. 9. 2017 19:04

Dávám plus, ale s jednou opravou - kromě Ruska, které se stalo rigidně pravoslavné se státem i státní církví hlásanou nenávistí k jiným.

1 0
možnosti
Foto

Ano někteří lidé touží manipulovat jinými lidmi a ovládat je. A nevyhýbají se žádným in stitucím... Je třeba si na ně dávat pozor... ;-)

3 0
možnosti
Foto

Smutný příběh. Ač jsem ateista, respektuji věřící lidi, ale uniká mi, proč jsou křesťané (někteří) rozděleni na nepřátelské (někdy až fanaticky - viz. Irsko) tábory: katolíci versus protestanti. Vždyť mají přece společného Boha, nebo snad ne?

Víra by měla vést k lásce k bližnímu a ne k nenávisti, alespoň myslím,

R^R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Také si myslím, paní Pavlo. Proto hodně lidí náboženství a církve odrazují.. Věří v Boha, ale tak nějak po svém... V:-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,15
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik