Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pozor, přichází celník...

Každý z nás máme nějakého koníčka", pro někoho je to cestování. To je doménou našeho kolegy Martina, která se se svými zážitky z cest rád dělí s námi čtenáři. Jeho poslední blog  mě inspiroval k napsání této vzpomínky.

Moje první třídenní  zahraniční cesta za totality  vedla do NDR, a to služebně na Lipský veletrh spotřebního zboží. Byli jsme tam vysláni z továrny na zpracování plastů tři, dva technologové - a jedna paní  úřednice, která měla, jak se mi zdálo, na nás jaksi "dohlížet". To víte, tenkrát byl pro nás "západ" i spřátelená země  jako byla NDR. Vydali jsme se tam vlakem - projeli republikou a  záhy jsme vystupovali na nádraží v Lipsku. 

Na druhý den jsem se prošla  po výstavišti a některými  obchodními  domy  ve kterých byly některé z expozic  umístěny. Tam jsem si koupila několik věcí do domácnosti a do kuchyně,  jako například  ruční mlýnek na kávu,  šlehač na smetanu,  kovovou škrabku na brambory, struhadlo na zeleninu a  dětem nějaké  cukrovinky, žvýkačky a jakési  hračky. V oddělení  textilu zase látku kanavu na vyšívání - to mě tenkrát bavilo. Ten můj vlastnoručně vyšívaný ubrus na konferenční stolek mám stále  ve skříni, ale používám ho jen někdy o Velikonocích. A pak jsem si tam ještě nechala ustříhnout asi  dva metry výrazně barevné kostkované látky dcerce na  halenku. Dlouho se jí pak chlubila ve škole, žádná z jejich spolužaček takovou hezkou halenku neměla.  

Nebylo to ale bez problémů. Cena té veselé kárované látky se mi již  bohužel nevešla do  částky  300 marek (MDN),  kterou jsem si mohla vyměnit  za naše koruny.  Trnula jsem hrůzou, že na to celníci přijdou.  Ach jo...  Nakonec jsem prožívala  ještě větší "adrenalin" než jsem tušila.  Těsně před hranicemi jsem totiž zjistila, že nemám celní prohlášení. Asi jsem ho zapomněla na studentské koleji, kde jsme byli ubytováni. Možná mi spadlo při  jeho vyplňování pod stůl a já jsem si toho nevšimla. 

Na hranicích  jsem ale měla velké štěstí, německá "celnice" (celní kontrolorka), si při namátkové kontrole nevybrala mne, ale tu dotyčnou paní kolegyni, naši "dohlížitelku".  Poručila jí otevřít a vysypat kufr, tvářila  se velmi přísně a něco si zapisovala do deníku. Co to bylo nám naše kolegyně neřekla...

Ach jo, to byla úleva... Ten rána,  když mi  kámen  spadl ze srdce, muselo být slyšet i ve vedlejším vagonu.  

A tož takové to bylo tenkrát s cestováním " za hranice všedních dnů", jak se tehdy říkalo. Nerada na to vzpomínám. Dnes cestujeme bez obav a stresu, a  pokud nám naše výlety a dovolené nezkazí tam někde venku nějaké požáry, záplavy,  tornáda, nebo jiné  živelná pohromy, vracíme se v pohodě domů.  A kdyby nás netrápily zase  jiné, spíš tuzemské  starosti,  bylo by všechno OK. Snad se toho jednou dočkáme...  

Autor: Mirka Pantlíková | pondělí 18.9.2023 18:53 | karma článku: 19,34 | přečteno: 676x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,48 | Přečteno: 451x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 889x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,08 | Přečteno: 690x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Smutný konec roku 2023

Začínají Vánoce, největší svátky roku. Těšili jsme se na ně, ale naši radost nám těsně před nim zkalila hrozná událost v Praze na Karlově univerzitě. Vyjádřil se k ní i ve svém blogu i pan Z. Horner, a toto je moje odezva.

24.12.2023 v 13:26 | Karma: 24,93 | Přečteno: 937x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stál, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:22

Nehoda v neděli dopoledne téměř dvě hodiny komplikovala provoz na hlavním železničním koridoru mezi...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,20
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik