Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Díkybohu, že je po Vánocích,

po Silvestru, po Novém roku a že i ten předvolební a volební humbuk již také brzy skončí. Nevím jak vaše, ale moje Vánoce i Silvestr s Novým rokem tentokrát opravdu nestály vůbec za  nic - ani za tu pověstnou zlámanou grešli.

A nebylo to  mojí vinou. Na Vánoce i na další novoroční svátky jsem se těšila, pečlivě se na ně připravovala, ale všechno dopadlo jinak než jsem předpokládala. Bábovka i vánoční cukroví byly napečené,  dárky pro celou naši rozvětvenou rodinu byly nakoupené a zabalené pod stromečkem – a bác ho...

 

Vánoce u nás

S manželem jsme oba onemocněli a ta  nemoc nám všechnu radost  překazila. Nejdřív onemocněl před Vánocemi manžel, a jen co se uzdravil, zase já. A zrovna na Štědrý den. Nechtěla jsem o svátcích obtěžovat lékaře, léčila jsme se sama paralenem,  léky proti kašli,  vincentkou apod. Horečku jsem neměla, ale kvůli velikému kašli jsem si musela lehnout  do postele. A jen co jsem se asi po čtyřech dnech konečně cítila trochu líp a vstala, začalo to nanovo. Na Silvestra po ránu jsem zjistila, že mám teplotu  kolem 39 st. Celsia a  znovu jsem musela do peřin.  Až antibiotika, která mi hned po svátcích druhého ledna předepsala paní  doktorka, konečně zabrala. Ale ještě dnes trochu pokašlávám.  Ale hlavně, že se za tři týdny všechno obrátilo k lepšímu -  a že se naše děti a vnoučata mohou  konečně zastavit pro krásné knihy a další dárky, které na ně čekají  pod stromečkem.,  

 ***

A pak  zase bylo třeba splnit svou občanskou povinnost a jít volit   nového prezidenta České republiky. Protože jsem odpovědná a zvídavá, sledobava  jsem v televiziích všechny superdebaty kandidátů na hlavu státu. Přiznám se, že bez většího nadšení – a  často mě z nich rozbolela hlava.  A také se přiznám, že  jen málokterý z nich by prošel sítem mého výběru. Odvolila jsem již v pátek, a toho, koho považuji za přínosnějšího jak pro stát, tak i pro nás, občany. Nejraději bych byla, kdyby  některý z těch  zvolených kandidátů skončili s 51% voličskými hlasy, aby se druhé kolo voleb již nemuselo opakovat. Jsem zvědava, jak to dnes v sobotu čtrnáctého ledna,  kdy skončilo první kolo voleb, dopadne.

Politika, ani demokracie, není již  nás již taková,  jak jsme si ji před 30 lety po "sametové", představovali. Naši zástupci - politici, koalice s opozicí spolu  nespolupracují, spíš zápolí kdo s koho, téměř se nenávidí.(A občané tím trpí). Je to vidět při jednání v poslanecké sněmovně, kde se už  zase usiluje o hlasování o vyslovení nedůvěry vládě.  Snad ten nově zvolený prezident nebude záměrně přilévat oleje do ohně, ale bude se snažit o smír a toleranci těch dvou znepřátelených objektů.  My občané  musíme věřit, že  všechno v tomto roce  skončí dobře, a to nejen u nás, ale i v Evropě a ve světě. Že  skončí válka na  Ukrajině, že i ta energetická krize a velká inflace, které   sužují občany, brzy pominou  -  a zase bude dobře.  

A tož šťastný nový rok 2023, vážení přátelé.

Zlín, 14 ledna 2023

Šťastný nvý rok 2023!

 

Autor: Mirka Pantlíková | sobota 14.1.2023 14:30 | karma článku: 16,01 | přečteno: 452x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,03 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 883x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,08 | Přečteno: 688x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Smutný konec roku 2023

Začínají Vánoce, největší svátky roku. Těšili jsme se na ně, ale naši radost nám těsně před nim zkalila hrozná událost v Praze na Karlově univerzitě. Vyjádřil se k ní i ve svém blogu i pan Z. Horner, a toto je moje odezva.

24.12.2023 v 13:26 | Karma: 24,93 | Přečteno: 936x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,09
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik