Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chytrý telefon, horká linka...

Začíná víkend, chtělo by to, po těch smutných covidových a tornádových dnech, zase něco pro zasmání. Sdělím vám moji včerejší příhodu - i když je to spíš trapas...

Vybila se mi, jako obvykle,  baterie v mém nedávno zděděném, téměř zánovním chytrém  mobilním telefonu.  Nabíječka v zásuvce zůstala přes noc, ráno byl mobil úplně černý,  musila jsem naťukat pin. A při té příležitosti jsem si řekla, že si v něm udělám pořádek. Odstraním staré telefonáty, odkazy, zprávy a tak podobně. Při tom manipulováním se mi v něm najednou ozvala sestra - že  prý jí volám.  "To je  omyl," pravím, „asi jsem něco  omylem zmáčkla, ale nevadí, popovídáme si."  A jak si tak chvilku povídáme,  najednou mě mobil začne hřát do ucha, a hřeje čím dál tím víc. Ptám se sestry jestli neví čím to je, ale  ona  že neví.  Kouknu se na jeho zadní stranu, tam něco silně svítí, a já nevím, jak to zhasnout. Říkám sestře, že musíme končit, telefon je horký, možná uvnitř něco hoří, co kdyby vybouchl? Chápe to a rychle končíme hovor.  Pak  volám naší přes pevnou linku vnukovi,  aby mi poradil co mám s tím horkým, svítícím mobilem,  dělat. "Babi, to je v pořádku, je to jen baterka, omylem jsi ji rozsvítila, na aplikaci si jí zase zhasni."  Aplikaci jsem hledala a neobjevila, na jeho radu jsem tedy restartovala celý mobil  a ona  zhasla sama.

A tož tak to dopadne, když někdo věnuje chytrý mobilní telefon  lidem, jako jsem já. A věnuje jim ho bez návodu a pořádného vysvětlení. Pak si člověk, jako například já, najednou připadá jako úplný blbec. No jo, ale koho by napadlo, že když dostanu telefon, bude v něm tolik aplikací najednou.  Fotoaparát, internet, facebok, messenger, kalkulačka, baterka -  no ještě že tam není i fén na vlasy nebo holící strojek.  Na takovou víceúčelovost my, dříve narození, nejsme vůbec zvyklí. Když telefon, tak telefon, když válek na nudle, tak válek na nudle - a nic víc.                                                                          ***   

Doufám, že mi tento příspěvek  kvůli tomu "blbcovi," jako např. mně, adminové nesmažou. Byla to jen sebekritika - a to se snad smí... :-)

 Krásný, klidný víkend vám všem přeji.... 

 

Autor: Mirka Pantlíková | sobota 3.7.2021 17:04 | karma článku: 23,96 | přečteno: 590x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Vzpomínka na brněnský majálesový průvod 1955

Na studentská léta, která jsem strávila v brněnské Vyšší škole uměleckého průmyslu, která se později až do dnešních dnů dočkala několikerého přejmenování“, se nedá zapomenout.

2.5.2024 v 14:48 | Karma: 13,83 | Přečteno: 221x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,49 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 892x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,23 | Přečteno: 692x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 554x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 333
  • Celková karma 20,56
  • Průměrná čtenost 717x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik