Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Obrázek nebo foto?

  Přestěhovali se asi před rokem, bydlí jen o několik bloků dál. Vnukova rodinka – on, jeho žena a malá, dvou a půlletá Valerinka. Občas je s manželem navštěvujeme, častěji ale oni nás.                                                                                                                                                                                        

Malou u nás nejvíc zajímá  naše modrá andulka Adélka. Výská radostí když ptáček vyletí z klece. Občas se s nimi podělím o upečené koláče, nebo o nějakou buchtu,  protože  se mi peče líp pro čtyři lidi,  než pro dva. Přes půl roku jsme se s nimi stýkali sporadicky, povídali jsme si s nimi jen z balkonu, návštěvy příbuzných nebyly dovoleny a rodinka vnuka karanténu striktně dodržovala.  Konečně se situace zlepšila a přišli – a malá  se hned přiběhla podívat na našeho modrého ptáčka.

Před Vánocemi se mě vnuk zeptal. "Babi, mohla bys pro nás něco udělat?“ „To víš, že ano – o co jde?“ „Mohla bys nám namalovat Valinku?“ „To víš, že ano, problém je ale v tom, že ona chvíli chvíli neposedí. Leda až bude starší, má teprve dva roky.“ „A co kdybys ji namalovala podle fotografie, mám jich doma spoustu.“  „To asi, hochu, nepůjde, já podle fotografií nemaluji, leda podle skutečnosti. A když už – tak velmi nerada. Za prve mě to nudí - a pak mě to ani  nebaví. Nebylo by lepší nechat si zarámovat nějakou pěknou fotografii? Určitě by na ní byla  podoba věrnější.“

Naléhal, nedal se přesvědčit, prý by jim to oběma udělalo radost - co mi tedy zbývalo? Udělala jsem si  tedy několik sic, pohybových studií a začala nad tím „úkolem“  přemýšlet. Pak mi poslal několik fotografií  a já dumala, která z nich by byla ta nejvhodnější. Moc se mi do toho nechtělo, čas utíkal – až jsem se konečně  rozhodla pro jednu z nich. Pro tu, na které drží v ručce jablko. Prý má jablíčka ráda.          

Nakonec jsem obrázek dokončila, a díky uvolnění karantény  jsem ho mohla nechat i zarámovat. A o narozeninách  maminky vnučky jsem í ho mohla i předat. Měla jsem obavy jestli se obrázek bude líbit, jestli případná chvála nebude  jen projevem zdvořilosti,  a proto jsem zarámovaný  obrázek přela o zeď a ptala se vnučky: „ Kdo  je na tom obrázku?“ „Valinka tam je.“  „A co drží Valinka v ruce?“ „Jabko.“ Sláva, holčička   se poznala - moje snaha nebyla  úplně marná....

 Ale mezi námi - já stejně raději kreslím podle skutečnosti než podle fotky. No snad příště - až  vnučka trochu povyroste a  posedí mi modelem.     

Kresby,  pohybovky

 

Autor: Mirka Pantlíková | pátek 4.6.2021 15:34 | karma článku: 19,30 | přečteno: 478x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Vzpomínka na brněnský majálesový průvod 1955

Na studentská léta, která jsem strávila v brněnské Vyšší škole uměleckého průmyslu, která se později až do dnešních dnů dočkala několikerého přejmenování“ se nedá zapomenout.

2.5.2024 v 14:48 | Karma: 10,83 | Přečteno: 152x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,49 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 890x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,23 | Přečteno: 692x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států

3. května 2024  7:08

Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí

3. května 2024  6:14

Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...

  • Počet článků 333
  • Celková karma 19,96
  • Průměrná čtenost 717x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik