Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

„Zlodějská“ lednička

- aneb záhada ztracených klíčů...  Koupili jsme si novou ledničku, a byla jsem tomu ráda. V nedávné  koronavirové době byla třeba mít doma větší zásoby jídla než obvykle.  

Ta naše, pětadvacet roků stará lednička, se již stále zavodňovala, co dva dny jsem ji musila vytírat a čistit. A zároveň s tou novou lednicí jsme si pořídili nová kamna. Ta stará už  také zlobila. Termostat ani po několika opravách nefungoval, vrchní část trouby  při pečení závinů nebo bábovek pálila jejich povrch, dávala  jsem na  ně proto  kus alobalu nebo novin -  ty ale  doutnaly, v kuchyni  se musilo stále větrat.

Novou ledničku a kamna nám brzy přivezli, technici z prodejny nám oba elektrospotřebiče zapojili, a já si libovala, jak bezvadně fungují.

A najednou  problém. Ztratil se mi svazek klíčů. A ty byly od všeho – od domu, od bytu, od sklepu, od garáže, dokonce i od schránky na dopisy. Hledali jsme je s manželem všude…  Nahlížela jsem s baterkou do všech koutů a zákoutí v bytě, vyptávala jsem se sousedů jestli je náhodou  nenašli na chodbě nebo  před domem. Prohrabala jsem všechny kapsy kabátů a bund, nahlédla do mých  kabelek, do nákupních  tašek,  do všech šuplíků - i do ledničky. Našla jsem  i to, o čem jsem ani neušila že ještě existuje - ale klíče nikde... Jakoby se po nich zem slehla.

Asi po týdnu hledání jsem to vzdala, rozhodla se, že si pořídím klíče nové. Za pár dnů  je manžel přivezl z města, ale moje radost netrvala dlouho. Krátce nato  jsem jistila, že se mi ztratily i ty klíče nové. To mě tedy už opravdu namíchlo – a  vyvedlo z rovnováhy. Zase jsme s manželem prohledali kde-co,  ale nenašli jsme je. Po svazku klíčů ani památky...  

Povídám mužovi: „Snad nám ty moje klíče  někdo krade nebo schovává, anebo  v bytě  řádí nějaký zlomyslný šotek a dělá nám naschvály…“. Už jsem  chtěla manžela požádat aby jel do města a pořídil mi další nové klíče,  když mě napadlo ještě  jednou  se podívat  do ledničky. Stoupla jsem si na špičky,  sáhla rukou  do horní přihrádky jejich dvířek -  a ejhle - co jsem nahmátla... Tam, úplně v jejím rohu,  se  krčily  oba dva svazky mých ztracených klíčů. To bylo radosti... 

A jak se to stalo? Lednička stojí  těsně za dveřmi do kuchyně a na ní leží mikrovlnka.  Po příchodu domů mám ve zvyku  nahoru, na okraj té ledničky, klíče položit.  Ta naše nová lednička má ale jinou konstrukci dvířek než měla ta stará. Když jsem na ni svazek klíčů položila,  po  jejich otevření  klíče z  ní sklouzly  a zapadly  rovnou do rohu té horní  přihrádky dvířek - a zůstaly tam. A pak jsme je mohli hledat...  Já jsem menšího vzrůstu,  nedohlédla jsem tam, a manžel se tma nepodíval.

A ta naše nová lednička  mlčela,  a jen šibalsky sledovala jak se zlobíme, a nemůžeme té záhadě zmizelých klíčů přijít na kloub. A pak se vše vysvětlilo. Díkybohu...  Málem jsem již začínala  uvažovat o různých záhadách a kouzlech, pochybovat o svém   zdravém rozumu a  o začínající skleróze.   A "ta skleróza je prý sviňa,"  jak se praví u nás na Slovácku. :-)

 

Autor: Mirka Pantlíková | pátek 19.6.2020 16:41 | karma článku: 17,28 | přečteno: 533x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Vzpomínka na brněnský majálesový průvod 1955

Na studentská léta, která jsem strávila v brněnské Vyšší škole uměleckého průmyslu, která se později až do dnešních dnů dočkala několikerého přejmenování“, se nedá zapomenout.

2.5.2024 v 14:48 | Karma: 14,43 | Přečteno: 240x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,49 | Přečteno: 463x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 894x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,23 | Přečteno: 695x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 555x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 333
  • Celková karma 20,68
  • Průměrná čtenost 717x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik