Lázně - a jejich nástrahy...

14. 06. 2018 11:31:16
Přečetla jsem si vtipnou povídku na blogu paní Zdeňky Ortové Lázeňské aférky a ta mě inspirovala k napsání vzpomínky na moji někdejší poněkud trapnou příhodu z lázní.

V lázních jsem byla jen jednou v životě - a je to již pěkná řádka let. Doporučil mi je tehdy náš starý závodní lékař, pan doktor Brabec. Měla jsem problém s bolestmi v krku a hlasivkami, a on usoudil, že by to chtělo trochu poléčit v lázních Karlova Studánka. Jeho doporučení jsem po zvážení akceptovala.

Zimní termín lázeňského pobytu v Karlově Studánce nebyl zrovna nejšťastnější. Bylo to v lednu, venku mrzlo a všude po kolena sněhu. Na jednotlivé lázeňské procedury a inhalace se přecházelo z budovy do budovy - a navíc, v té době jsem byla zvyklá hodně kreslit, a při tom postávání se skicákem ve sněhu jsem se pořádně nachladila. Málem čtyřicítky teploty. No, nakonec jsem se po těch pár dnech pocení v postelí přece jen dala dohromady a užívala si lázeňského pobytu.

Ale vrátím se k povídce paní Zdeňky Ortové - a mojí reakci na ni.

Mirka

"Vaše povídka, Zdeňko, mě opravdu pobavila a rozesmála. Lázně jsou tak leda pro ostřílené a zkušené lázeňské matadory. Byla jsem v nich jen jednou, v Karlově Studánce - a málem to byl průšvih. Tehdy tam, ve Slezském domě, bylo sanatorium pro ostravské havíře. Ti byli tenkrát prachatí a přijeli tam relaxovat. Na alkohol a ženy měli peněz dost. Těch žen tam ale bylo oproti stávajícímu „mužskému elementu" poskrovnu, a proto měly "chuďery" co odolávat "nájezdům" a nabídkám nudících se mužů, hledajících tam povyražení. A bylo jim lhostejné, jestli byla ta či ona vdaná nebo svobodná...

No nic, zkrátím to... Abychom tomu mužskému zájmu lépe odolaly, dohodly jsme se spolubydlící, učitelkou Aničkou, že si vyhlédneme nějaké dva slušné pány a požádáme je, jestli by nám nechtěli dělat společnost - jakési pomyslné bodygardy. Jednalo se nám jen o to, aby s námi v jídelně sedávali u jednoho stolu. Přistoupili na to - ale ke konci pobytu v lázních nečekaný průšvih... Jeden z nich se do mne (bohužel) zakoukal - a po opuštění lázní mi začal posílat růžová psaníčka... A když jsem mu dala na vědomí, že je to nepatřičné, přestal mi je posílat domů, ale do práce... A hned na začátku mě tím šíleně ztrapnil - to když mi to růžové psaníčko na poradě přede všemi předával s potutelným úsměvem můj tehdejší soudruh vedoucí, kterému přišlo do pošty. Tož tak... (No jo, je to už hodně dávno - a bylo to moje tajemství... Teď už není...)."

Zdeňka

"To je, Mirko, nádherná příhoda. Jo, jo, i takové konce to může vzít. Ale na druhé straně, co by za to daly ženy ve Františkových Lázních, tam je ta převaha opačná .A prozrazeného tajemství se nebojte, za ta léta je už promlčená i zpronevěra, tak tohle určitě taky."

Mirka

"No jo, o nějakou zpronevěru, ani nevěru, naštěstí vůbec nešlo. My dvě jsme si dávaly bacha, držely jsme si od těch hochů odstup, nenechaly jsme si od nich zaplatit ani čaj. A navíc ten "můj" (později) platonicky zaláskovaný ochránce, byl jako správný bodygard pořádný mužský, nejmíň tak o dvě hlavy větší než já. A měl hrozně hodnou ženu, posílala mu krásná červená jablíčka, každé zvlášť zabalené v hedvábném papíře... Občas mi nějaké přinesl, já ji za to chválila a říkala jsem mu, aby si ji vážil. A určitě tomu tak bylo, vždycky o ní hezky hovořil. Nakonec oba ti pánové byli velmi slušní lidé, proto jsme si také s nimi sedávaly u jednoho stolu.

No jo, všecko bylo OK, až na ten pozdější problém... Po tom, co mi přestal domů posílat ta růžová psaníčka - a poslal mi ručně vyrobenou dřevěnou kazetu s dárkem - s odlitou kovovou figurkou kominíka, (on byl slevač)), nemohla jsem jinak - řekla jsem o tom manželovi. On to vzal sportovně - a pravil: "Toho kominíka si nech, ale ta krabice se mi zrovna hodí, dám si do ní šroubky..." Ach jo... Kominík se mi už dávno někam "poděl,“ ale ta šikovná, ručně vyrobená kazeta se zasunovacím víčkem je ještě stále někde ve sklepě... Jen o tom růžovém psaníčku, co mi bylo posláno do fabriky, o tom jsem mu nikdy neřekla... Doufám, že chápete proč..."

***

Tak, teď jsem to na sebe všechno práskla, doufám, že mu to neřeknete. On diskuzní příspěvky na blozích iDNES naštěstí nečte - a snad ani ten dotyčný pán, bývalý "bodygard," který už asi bude také dávno v důchodě...

Doufám, že jste se aspoň trochu pobavili - no jo, není nad skutečné a pravdivé příhody ze života...

Autor: Mirka Pantlíková | čtvrtek 14.6.2018 11:31 | karma článku: 17.22 | přečteno: 1204x

Další články blogera

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma článku: 19.59 | Přečteno: 523 | Diskuse

Mirka Pantlíková

Smutný konec roku 2023

Začínají Vánoce, největší svátky roku. Těšili jsme se na ně, ale naši radost nám těsně před nim zkalila hrozná událost v Praze na Karlově univerzitě. Vyjádřil se k ní i ve svém blogu i pan Z. Horner, a toto je moje odezva.

24.12.2023 v 13:26 | Karma článku: 24.50 | Přečteno: 899 | Diskuse

Mirka Pantlíková

Bitva u Slavkova - něco o nejslavnější napoleonské bitvě

Tímto článkem navazuji na výborný fotoblog pana J. Šiši, kterým slovy i fotografiemi dokumentuje tradiční vzpomínkovou akci Bitvy tří císařů ve Slavkově u Brna.

10.12.2023 v 20:21 | Karma článku: 15.55 | Přečteno: 269 | Diskuse

Mirka Pantlíková

Jitrnice, křen a zelí, ovar, jelita

abychom se dobře měli, jezme dosyta... Dnes byla v Praze velká demonstrace, ale demonstrovalo a stávkovalo se po celé republice, a většina z nás považovala tento odborářský protest proti vládě za docela oprávněný.

27.11.2023 v 19:49 | Karma článku: 17.15 | Přečteno: 446 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Lenka Prokopová

Jarní prázdniny

Máme za sebou jarňáky. Čas, kdy se rodiny přesouvají do jiných regionů nebo do Alp. Čas, který český rodič zpravidla tráví se svými ratolestmi zimními radovánkami. Čas, kdy můžeme být jako rodina spolu.

18.3.2024 v 22:47 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 31 | Diskuse

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 27.04 | Přečteno: 984 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 222 |

Lucie Vacková

Viléme, Hynku, Jarmilo! Co to jen na mě leze?

Postupně jsem vyloučila chřipku, virózu, anginu, kovid, neštovice, černý kašel, vši, svrab i záškrt - prostě všechno, co může jeden schytat, pokud pracovní dny tráví v narvané školní třídě.

14.3.2024 v 17:21 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 339 | Diskuse

Lenka Prokopová

Máme psa aneb Moje psí omyly

Říká se, že pes je nejlepší přítel člověka. Pořídili jsme si tedy nejlepšího přítele. Zatím to vypadá, že je to přátelství naoko.

12.3.2024 v 12:11 | Karma článku: 21.29 | Přečteno: 555 | Diskuse
Počet článků 328 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 714

Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...