Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Povídání o snu, rajčatech a o počasí…

„Některý den je zkrátka blbec,  a  ať děláte, co děláte, všecko se nakonec v řit obrátí,“  říkával můj bývalý spolupracovník  Bohouš. On byl aranžér a měl zkušenosti...  „Tak si představ,"  povídal mi jednou, "co se mi nedávno stalo."  

Věším  tuhle ve výloze poutač - a najednou křách a bum,   spodek výlohy se pode mnou propadl  a já v ní najednou trčím  zabořený  až po pás  jako  tvrdý y… A  lidi na ulici se mohou umlátit smíchy…“ Jo, není se čemu divit, říkala  jsem  si,  spodek té výlohy  byl z umakartu -  a  Bohouš tenkrát vážil nejmíň  devadesát kilo...

***

Ale aktuálně - ani ten můj dnešní den  za mnoho  nestál… A to už od rána… Včera jsem šla spát o hodinu dřív,  ale moje tělo, přivyklé  usínat  až po Událostech – komentářích, si nedalo poručit… Klidně se probudilo kolem čtvrté  ráno - a  ať jsem dělala co jsem dělala, nemohla jsem už znovu usnout. A to  i  když  jsem v hlavě probrala kde co, od blížícího se srazu se spolužáky, až po to Babišovo nešťastné Čapí hnízdo.  A co  také tak časně ráno podnikat? Všichni jsou v limbu, i naše andulky,  Adélka a Ferda... Sedla bych si k počítači, ale jejich klícka  je  hned vedle, probudila bych je.  Po delší námaze se mi k ránu  přece  jen  podařilo na chvíli  zdřímnout.

A hned sen... Zdálo se mi, že  k nám přišel  nějaký  cizí muž,  chvíli se motal v kuchyni,  pak si stoupl před kamna a najednou  zkolaboval, sesunul se na zem. Nějaký další člověk, který tam byl přítomen, asi manžel, na mne zavolal,  abych přivolala sanitku. Vzala jsem tedy mobil že ji přivolám, ale ne a ne si vzpomenout na číslo  pohotovosti. Stále se mi do toho pletla nějaká trojka a předčíslí, o  kterém jsem i ve snu věděla, že tam nepatří… Nakonec jsem se s hrůzou - že se ten mužský na zemi neprobere,  probudila…  Ale jen co jsem otevřela oči, hned jsem si na to dotyčné  číslo  (155) vzpomněla – a nejen na ně, ale i  na všechna ta  další pohotovostní čísla  včetně té universální stodvanáctky... ( Ale jak to ale dopadlo s tím zkolabovaným pánem - nevím...)

Dopoledne  jsem se rozhodla, že upeču švestkové koláče. Upekla jsem je - i když míně na "briketovo,"  ale jíst se podle mne daly... (I když manžel tvrdil opak). Nu což, žádné neštěstí, není jich mnoho,  postupně je zkonzumuji sama, anebo je rozdrobím hrdličkám co nám sedají pod balkon.

Rajčátka jako malovaná

Jo, a pak mi volala  sestra, prý jestli nechci rajčata… Švagr jich prý zase  přinesl plný kýbl… „Mám už zavařené  kečupy" pravila, „leča i rajské omáčky.“  Holka zlatá,  u nás  je to stejné, také jich  máme hodně, nevím co s nimi. Zítra  už  budou potřetí na oběd  plněné papriky s rajskou, a v pozítří  lečo.“

Naše babička říkávala: „Každý rok je něčeho moc, a něčeho zase málo. Když je toho málo, naříkáme, když je toho moc, stěžujeme si, že nevíme co s tím.  No jo, jednomu se člověk nezavděčí…"

Ale  vody bylo  v létě  opravdu málo, zvláště u nás na Moravě. Rezervoáry v naší   v chatové kolonii byly prázdné, přílucký potok málem vyschl. Okurek  jsme měli ale požehnaně - a rajčat  máme také dost,  ale musilo se pořád zalívat. Svatý Petr rozděloval vodu  nerovnoměrně, v Čechách lilo, bouřky a vichřice vyvracely stromy, a u  nás  na Moravě ani kapka -  země byla   vyschlá  na troud. Zdá se mi, že tento způsob léta je opravdu  poněkud nešťastný,  snad se aspoň to “babí léto“ vydaří. 

 

Autor: Mirka Pantlíková | středa 30.8.2017 16:23 | karma článku: 15,18 | přečteno: 413x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,26 | Přečteno: 443x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 887x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,08 | Přečteno: 689x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Smutný konec roku 2023

Začínají Vánoce, největší svátky roku. Těšili jsme se na ně, ale naši radost nám těsně před nim zkalila hrozná událost v Praze na Karlově univerzitě. Vyjádřil se k ní i ve svém blogu i pan Z. Horner, a toto je moje odezva.

24.12.2023 v 13:26 | Karma: 24,93 | Přečteno: 937x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  9:48

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Soud rozhodne v případu upálení družky. Bylo to italské manželství, říká obžalovaný

25. dubna 2024  9:45

Krajský soud v Brně dnes vyhlásí rozhodnutí v případu muže, kterého obžaloba viní z vraždy družky v...

PŘEHLEDNĚ: Langšádlová nekončí jako první. Jaké změny už zažila Fialova vláda?

25. dubna 2024  9:33

Přehledně Ve čtvrtek oznámila demisi ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová (TOP 09). V koaliční...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:29

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,15
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik