Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Předvelikonoční rušno

Minulou neděli jsem byla svědkem něčeho, co jsem ještě nikdy neviděla. Na protější vysoké borovici uspořádali dva mladí hrdličáci souboj o hrdliččí samičku. A byla to skutečná pranice.

 

Zatím co ona na vedlejší větvi v klidu přihlížela, ti dva do sebe naráželi jako dva rozzuření kohouti - až peří lítalo. Nakonec to jeden z nich vzdal, roztáhl křídla a odletěl nahoru na Lesní čtvrť -  a ten druhý se začal aktivně věnovat své urputně vybojované družce.  Doufám, že z jejich pravé hrdliččí lásky vznikne nové  jadrné hrdliččí potomstvo.  

Začátek následujícího týdne  byl i  pro mne rušný. Začalo to hned pondělkem, kdy jsem se rozhodla převléci peřiny a oprat prádlo… Nejraději peru  když jsem sama doma - a tak se stalo, manžel odjel hned po ránu na pracovní cestu.

Zapnu pračku, naši starší Whirlpoolku, nějak to v ní podivně hrklo, pak to v ní začalo kvedlat,  pro jistotu jsem ji raději rychle zastavila. Po otevření víka jsem zjistila, že je zaseknutý buben, vůbec se s ním nedalo hnout. Zavolala jsem mobilem manželovi  (on vzhledem ke své profesi pračkám rozumí), a ten mi sdělil ať vytáhnu kabel ze zásuvky,  že  až přijede, pokusí se  ji opravit. Anebo, jestli prý souhlasím,  konečně se poohlédneme po nové  pračce, tuto máme již patnáct roků, je už dost zrezivělá  a  občas zlobí. Souhlasila jsem... (Myslila jsem na to již dávno).

Krátce po tom rozhovoru jdu do schránky vybrat poštu - a nestojte, hned první reklamní noviny  mají přes půl stránky akční nabídku  pračky Whirlpool -  tedy stejné značky jako  máme doma, se slevou,  a poměrně slušnou cenou.  No nekup to… Je tam ale podmínka, zakoupena musí být do zítřka  6. dubna, a dnes je už 5. dubna. Zavolala jsem tedy do prodejny  a  zamluvila ji. (Manžel mi pak sice sdělil, že to byl známý komerční fígl, který zabírá na takové důvěřivé osoby jako jsem já -  ale s tím nic nenadělám, taková jsem -  a asi se již nezměním). 

Po  jeho  příjezdu jsme navštívili  obchod s elektronikou, dotyčnou pračku si prohlédli, zaplatili ji a domluvili  termín dovozu. V pátek dopoledně nám ji přivezli a zároveň si odvezli tu naši starou, zrezivělou, zlobivou a rozkvedlanou. Po uvolnění bubnu manžel objevil, že se pod ním tísní  dva  zmuchlané kapesníky a jedna rozcupovaná pánská fusekle. V té staré  pračce k nim bohužel  nebyl přístup... Pak jsem  namočené prádlo  konečně doprala…

Telefonujeme

Ve středu se u nás zastavil vnuk s dcerkou, dvaapůlletou  Nikolkou. Potěšila nás - začíná se vyjadřovat nejen jednoslovně,  ale už i ve větách… A také ráda telefonuje.  Při odchodu vzala u dveří do ručky telefonní  sluchátko a tázavě se na mne podívala.            

"No, zavolej Nikolko, třeba mamince“ pravím jí.  "Není doma, cvičí...“  "A kdo je u vás doma?“ „Tobi.“  "Tak zavolej kocourkovi Tobimu“…  "Tak jo... Haló, Tobi!"  "Je tam?"   "jo“.  "A co ti říká"?  "Mňau“…  

Tobi

Šikovná  dcérka, vida,  už se domluví nejen s lidmi, ale i se zvířátky. :-)

Tož tak. Velikonoce se blíží, v sobotu jsme měli doma velký jarní úklid, okna, záclony, balkon,   záhonky před domem. Obětaví dobrovolníci uklízejí nepořádek nejen doma, ale i venku, v přírodě. Díky jim...   Jaro je již opravdu tady.  Příroda  ožívá, raduje se – a my s ní... Jen kdyby toho  trápení, které se na nás ustavičně hrne z novin, rozhlasu  a  obrazovek nebylo...

 Lidi, mějte rozum…  

 

Krajina nad Zlínem

 

Autor: Mirka Pantlíková | pondělí 10.4.2017 12:34 | karma článku: 14,42 | přečteno: 419x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

Ve druhé polovině 30. let minulého století se firma Baťa stala světovým koncernem, který již pod vedením bratra zakladatele fy Baťa, Tomáše Bati (1876 -1932) ) J. Ant. Bati, zaměstnávala na 32 tisíc pracovníků.

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,27 | Přečteno: 449x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

Dne 12. dubna 2024 uplynulo 63 let ode dne, kdy vyletěl do vesmíru první člověk, sovětský pilot kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin. Bylo mu 27 let. Tehdy to byla veliká událost, která mžikem obletěla celý svět.

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68 | Přečteno: 888x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma: 24,08 | Přečteno: 690x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jak jsme slavili MDŹ

V době minulé, předlistopadové, se dbalo z moci úřední, aby na každém pracovišti proběhla důstojná oslava Mezinárodního dne žen.

8.3.2024 v 18:13 | Karma: 20,57 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Smutný konec roku 2023

Začínají Vánoce, největší svátky roku. Těšili jsme se na ně, ale naši radost nám těsně před nim zkalila hrozná událost v Praze na Karlově univerzitě. Vyjádřil se k ní i ve svém blogu i pan Z. Horner, a toto je moje odezva.

24.12.2023 v 13:26 | Karma: 24,93 | Přečteno: 937x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině, píše Kommersant

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

  • Počet článků 332
  • Celková karma 22,15
  • Průměrná čtenost 719x
Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky. 

mpantlikova@seznam.cz

Seznam rubrik